Wyniki badania opinii kibiców

Badanie opinii kibiców męskiej drużyny piłki siatkowej APP Krispol Września przeprowadzone podczas meczu ligowego przeciwko SPS Chrobry Głogów pokazuje, że jest ogromne zapotrzebowanie na męską siatkówkę rozgrywaną na najwyższym poziomie! Jednak sytuacja w jakiej jesteśmy, pozwala nam dążyć do celu małymi kroczkami aby stopniowo wspinać się na wyżyny swoich możliwości nie tylko na boisku.

Poniżej przedstawiamy hierarchia celów strategicznych APP Krispol Września w opinii Kibiców.

  1. Gra w najwyższej lidze piłki siatkowej ,,Plus Lidze‘’ 73,2%
  2. Pozyskać kolejnych sponsorów 61,5%
  3. Dokonać zakupu lepszych i droższych zawodników 41,9%
  4. Więcej transmisji telewizyjnych z meczy z naszej hali 31,8%
  5. Przyciągnięcie nowych kibiców 24,6%
  6. Oprzeć skład drużyny na zawodnikach mieszkających w gminie Września 21,8%
  7. Bardziej atrakcyjna oprawa meczy 20,7%.

Ankieta pokazuje duże zainteresowanie drużyną wśród mieszkańców Wrześni oraz Powiatu wrzesińskiego. Zainteresowanie jest również wśród mieszkańców spoza powiatu, a wśród nich są również pracownicy firm wrzesińskich. Z naszych informacji jakie pozyskujemy od firm takich jak: APP, KRISPOL, PiK, BECLEVER, GIBOWSKI, KOWALSKI, NOWBUD, BUDEX, GUMIENNY, które od ponad 10 lat wspierają klub KPS Progress, pracownicy bardzo chętnie biorą udział w wydarzeniach sportowych na hali oraz podczas transmisji telewizyjnych w Polsat Sport. W ankiecie wzięły udział wszystkie grupy wiekowe od 18-24 aż do 66 i więcej, w każdej grupie w ankiecie brały udział kobiety co świadczy o dużej rozpiętości wiekowej zainteresowania naszą drużyną. Dla 90% kibiców w przedziale wieku 45-54 najważniejszym celem do osiągnięcia dla klubu APP Krispol Września jest ,, gra w najwyższej lidze piłki siatkowej ,,Plus Liga ‘’. Ten cel wybrało również 82,1% kibiców w przedziale wieku 18-24 lata oraz więcej niż siedem dziewiątych (78,4%) kibiców w przedziale wieku 25-34 lata. Z kolei najmniejsze wsparcie u kibiców w przedziale wieku 45-54 lat ( tylko 5%) otrzymała ,,bardziej atrakcyjna oprawa meczów’’, którą wskazało tylko 9,1% kibiców w przedziale wieku 55-64 lata. Należy odnotować że ,,pozyskanie kolejnych sponsorów’’, jako drugi cel było ważne dla 70% kibiców w przedziale wieku 45-54 lata oraz dla ponad dwóch trzecich (67,9%) kibiców w przedziale wieku 25-34 lata. Możemy śmiało zapewnić, że Miasto Wrześnie wspiera nas bezwzględnie i widzi w nas partnera godnego współpracy na przyszłość. Wspólnie chcemy budować siatkówkę we Wrześni, dlatego też liczymy się z opinią wszystkich.

Głównym celem badania jest poznanie opinii kibiców w różnych tematach dotyczących rozwoju klubu. Z założenia badanie powinno być cykliczne. Pierwszy pomiar zainicjowany przez miasto pomoże klubowi zwrócić uwagę na niektóre aspekty rozwoju. Kolejne zaś będą już oceniały pracę klubu i co zostało zmienione. Cykliczność badań jest kluczem do sukcesu w rozwoju i relacji z kibicami. Badania mają pomóc w przygotowywaniu rozwiązań najważniejszych problemów, podnosząc jakość oraz rozpoznawalności klubu.